Navržena a vytvořena ve stylistickém centru Alfa Romeo, proto byl prototyp Alfy 8C Competizione pravou ikonou značky se jménem, které evokuje bohatou sportovní tradici této značky. Kód „8C“ již ve třicátých a čtyřicátých letech označoval silniční a závodní vozy vybavené originálními osmiválcovými motory vyvinutými proslulým konstruktérem Vittoriem Jano.
Název ‘Competizione’ je poctou Alfě 6C 2500 Competizione, sportovnímu kupé řízenému Fangiem a Zanardim v pověstném závodě Mille Miglia v roce 1950.
Proto není název 8C Competizione pouhou ozdobou, ale je odvoláním na dlouholetou tradici ve světě závodů. Ve skutečnosti byla legenda Alfy Romeo zrozena pro rozšíření portfolia vítězství dosažených modely Alfy na světových okruzích. Počet vítězství je tak rozsáhlý, že by vydal na obsáhlý příběh sestávající z lidí a obrovské vášně, motorů a vyspělých technických fines. Jsou to ti, kteří pomohli vytvořit neocenitelné lidské a technologické dědictví, které stále produkuje krásná a charakterní auta, která předvším oplývají schopností zkombinovat emoce stylingu a radosti z jízdy.
Tak tedy vypadá pozadí originálu s podmanivým stylem dvousedadlového vozu vyrobeného z uhlíkových vláken s velkorysými rozměry: je 1900 mm široký, 4278 mm dlouhý a 1250 mm vysoký s rozvorem 2595 mm. Velké dynamičnosti je dosaženo horizontální linkou obtékající přední oblouk kol a rozšiřující jej do strany.
Navíc k tomu rozměrné pneumatiky (245/40 - R20 vpředu a 275/35 - R20 vzadu) a svalnaté zadní přítlačné plochy zvýrazňují dojem individuality a síly. Celková stylistická vyváženost je nejvíce zvýrazněna v odvážněm designu zadního okna, které definuje tvar zadních sloupků. Původci designu jsou zřejmí na první pohled: podívejte se například na přední část, která je odkazem na model 33 Coupe nebo zadní partii s kulatými světly – tak charakteristickými pro Giulii TZ.
8C Competizione je tedy konceptem, jehož přitažlivosti nelze odolat a je nejryzejším vyjádřením konceptu Alfy Romeo pro „AUTO“. V porovnání s konceptem Nuvola, který byl předpovědí nových tvarů a prvků Alfy Romeo, zdůrazňuje stylistický rozsah 8C Competizione DNA značky pomocí moderní, hi-tech interpretace těch nejproslulejších projektů historie Alfy Romeo.
Neměli bychom zapomenout na unikátní vlastnost, která vždy charakterizovala sportovní modely Alfy Romeo a tato tradice pokračuje doposud: vzrušení, které i ten nejlepší řidič vždy pozná za volantem Alfy Romeo. A ani 8C Competizione není v tomto ohledu výjimkou. Vemte v úvahu třeba tu dravou sílu pod kapotou, kde se skrývá 4,2l benzinový osmiválec s válci do V v pravém úhlu přeplňovaný turbodmychadlem.
Tato výkonná jednotka dává výkon přes 400 k při 7000 ot/min a je spojena se vzadu uloženou manuální 6-stupňovou převodovkou pro zajištění maximální rychlosti přes 300 km/h (168 mil/h), dovolující prototypu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 s. Výkonové schopnosti tohoto motoru vystihuje také jeho točivý moment vrcholící hodnotou 448 Nm při 4500 ot/min a také lineární průběh výkonu i při malých rychlostech, čímž z 8C činí vůz s pozoruhodnými výkony, ale také použitelné pro každodenní ježdění na běžných silnicích, nejen tedy na okruzích.
Ke svým úžasným výkonům přidává 8C Competizione výjimečnou přilnavost a ovladatelnost čistokrevného sportovního vozu. To vše díky dvojitému lichoběžníkovému zavěšení (vpředu i vzadu), poskytující maximální radost z jízdy a spojuje skvělou ovladatelnost spojovanou s předním pohonem s výjimečnou sportovností a precizností: tedy ideální kombinace pokud se chcete pustit na smíšené silnice. Mělo by zde také být zmíněno, že pro tento prototyp zvolila Alfa Romeo přední pohon, aby popustila uzdu bujnému motoru a nabídla dosud nepoznané emoce.
Kokpit sdílí stejnou logickou uspořádanost jako karoserie. Tedy jak kompaktnost, sportovní vzhled, který prosvětluje interiér, i krásně formální styling, který je nejlepším vyvážením mezi formou a funkcí. Styling klade důraz na ty nejvýraznější a charakteristické prvky interiéru.
Nezbytná sportovní kvalita interiéru je dále podpořena typickými barevnými schématy závodních vozů. Nejčastěji černá, ovšem oživená uměleckou hrou světla a stínu vytvořenou citlivým výběrem materiálů.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|