Antonio Ascari (1888–1925)
Davy ho milovaly
Ascari, narozený v roce 1888, mechanik stále na cestách po světě, “zamilovaný” do motorů, si plní skutečně svůj sen stát se jezdcem. V roce 1921 ve dvojici s Camparim vítězí v závodě Parma– Poggio Berceto, přivádí k vítěznému debutu P2 v roce ‘24, pak ještě jednou v Poggio Berceto a na GP Spa před dalším závodem v Monthlery, kam si jede také pro vítězství. Ale ve 22. okruhu se stane tragédie: velmi rychlá P2 Ascariho se dotýká ochranné bariéry, která měla být odstraněna, a převrátí se. Ascari umírá.
Enzo Ferrari (1898-1988)
Ve znamení vzpírajícího se koně
Dobrý pilot, šikovný diplomat, skvělý podnikatel. Vztah mezi Enzem Ferrarim a Alfou Romeo je dlouhý a všestranný: začíná jako pilot ve dvacátých letech, kdy bojuje na Targa Florio se 40-60 HP, dojede do cíle jako 2. v absolutním pořadí a úspěšně pokračuje v následujícím desetiletí. Ale Ferrari se stává důležitou osobností především ve fázi strategicko-organizační. Jeho podnikavost ho v roce 1929 přivádí k založení stáje Ferrari, která se v roce ’32 stává reprezentantem Alfy Romeo na závodech. Tuto roli bude zastávat až do roku 1938, kdy je povolán do Alfa Corse. Ferrari se brzy vrací do Modeny a definitivně Alfu Romeo opouští.
Gastone Brilli Peri (1893-1930)
První mistr světa
Zlaté srdce a tvář navždy poznačenou následkem nehody při závodě motorek po Itálii. Hrabě Brilli Peri, řečený jednoduše “Brilli”, začíná svoji kariéru pilota hned v prvních poválečných letech. V roce 1925 získává s Alfou svůj první mistrovský titul na Velké ceně Itálie v Monze. Jezdí až do roku 1930, kdy umírá v Tripolisu při zkušebních jízdách na Velké ceně.
Giuseppe Campari (1892- 1933)
“El negher”
Neúspěšný lyrický zpěvák a milovník kulinářského umění Giuseppe Campari se narodil v Lodi v roce 1892. Byl prvním velkým mistrem, který daroval Alfě důležité úspěchy. Hřmotná postavy, malé fousky, Campari vítězí v Lyonu v roce ‘24, pak na Mille Miglia v roce 1928 a 1929 a na GP Itálie v Monze s Taziem Nuvolarim. V roce ’33 ve věku 41 let se Campari připravuje na odchod ze scény: ale to, co mělo být pravděpodobně posledním sportovním dobrodružstvím, Monza, se stane dobrodružstvím osudným. Campari vyjede ze silnice spolu s Borzacchinim z Maserati. Oba umírají.
Ugo Sivocci (1888 –1925)
Kariéra Uga Sivocciho je celá ve znamení Alfy. Spolu s Ascarim, Camparim a Ferrarim je “hrdinou” závodů prvních roků dvacátých let: čtvrtý na Targa Florio v roce ‘21, čtvrtý v Monze v roce ´22, první na Targa Florio v roce ´23. Merosi mu svěřuje testování P1, ale při testování vyjíždí Sivocci ze silnice a umírá.
Vittorio Jano (1891 - 1965)
Génius
Vyprojektované modely:
1924: P2
1927: 6C 1500
1931: 8C 2300
1932: typ B (P3)
1934: 6C 2300
1935: 8C 2900 A
1937: 8C 2900 B
Vittorio Jano, který byl prostřednictvím Enza Ferrariho odtržen z Fiatu, přichází do Alfy Romeo v roce 1923 a ihned se pouští do realizace pověstné P2, vozidla, které zůstane neporaženo celých sedm let, 1750, která dominuje závodu Mille Miglia v letech ‘29 a ‘30, P3, která bude od roku 1932 nejoblíbenějším vozem těch největších pilotů doby. Alfu Romeo opouští v roce 1937.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|