1920
Počínaje rokem 1920 buduje Alfa neobyčejnou sportovní legendu. Campari vyhrává v roce 1920 v Mugellu a vítězství opakuje v roce 1921, tentokrát však navíc následován svými kolegy z týmu Enzem Ferrarim (2.) a Ugem Sivoccim (3.). V roce 1920 vyhraje Campari kilometr s letmým startem v Gallarate na modelu Grand Prix vyprojektovaném v roce 1914 Merosim.
1921
Rok 1921 je ve znamení uvedení modelu 20-30 HP ve verzi ES Sport na závody. A je to vítězství: Ascariho a Sivocciho v Parma-Berceto (1. a 2. místo) v kategorii 4,5 litru.
1923
1923: nezapomenutelný ročník. Byl zorganizován výkonný tým pilotů se znamením čtyřlístku v bílém poli, červené závodní RL sbírají úspěchy: Masetti vyhrává v Mugellu. S vozy, které jsou odvozené od modelu RL se Alfa účastní v prestižním sicilském závodě Targa Florio 1923 v pořadí Masetti, Campari, Ascari, Sivocci a Ferrari. (Na voze Sivocciho se poprvé objevuje zelený čtyřlístek v trojúhelníku s bílým pozadím). Vyhrává Sivocci. Campari zůstane ve finále bez benzínu a na druhém místě přijíždí Ascari, kterému pomohli mechanici a Enzo Ferrari při poruše, která zastavila jeho auto 200 metrů od dojezdu. Ascari vyhrává také v Cremoně, Sivocci je první v jednom ze závodů Turismo v Monza. Ale právě na této dráze v září zemře při testování Grand Prix “P1”.
17. června 1923 Okruh Savio (Ravenna): triumfuje Enzo Ferrari.
Rodiče Francesca Baraccy, kteří byli na závodě přítomni, darují pilotovi Alfy Romeo odznak ve tvaru štítu se vzepjatým koněm. Stejný, jaký jejich syn, eso italského letectva v první světové válce, namaloval na trup letadla. Takto vzpomíná Enzo Ferrari: "Když jsem vyhrál v roce 1923 první okruh Savio, který se jel v Ravenně, poznal jsem hraběte Enrica Baraccu, otce hrdiny, pak i jeho matku, hraběnku Paolinu. To ona mi jednoho dne řekla: “Ferrari, proč si nedáte na svoje auta vzpínajícího se koně mého syna? Přineslo by vám to štěstí". Mám ještě schovanou fotografii Baraccy s věnováním od rodičů, kde mi svěřují tento znak. Kůň byl a zůstal černý. Já jsem přidal kanárkově žlutý podklad, což je barva Modeny".
1924
Debutuje legendární P2, je červená s čtyřlístkem. První ji testuje Ascari na trati Parma-Berceto. Úvodní závod končí jasným prvním místem na okruhu v Cremoně, řídí Ascari. Ale první velký úspěch přichází na Grand Prix Evropy v Lyonu: vyhrává Campari po 7 hodinách 5’ a 30’’ s průměrnou rychlostí 114 km/h. Delenge, Sumbeam a Bugatti jsou poražení. V říjnu se utkají na Velké ceně Itálie v Monze: Alfa Romeo zapisuje 4 vozy s piloty Camparim, Ascarim, Wagnerem a Minoiaem. Je to triumf: poker Alfa na cílové pásce v rozmezí 45 minut na pátého klasifikovaného (Schmid). Ascari vyhrává průměrem 158,99 km za hodinu.
RL na Targa Florio v roce 24: “...vítězství bylo již jisté, když příliš prudké brždění Ascariho sto metrů od cíle způsobilo přetočení vozu a protože se ani pilotovi ani mechanikům nedařilo vůz znovu nastartovat, musí ho tlačit po silnici do kopce až do cíle, kam dorazí jako druzí”. Nicméně byli stejně diskvalifikovaní, protože jim pomáhali i diváci.
1925
P2 stále vítězí na plné čáře. V roce 1925 dominují Ascari a Campari ve Velké ceně Evropy ve Spa: nadřazenost Alfy je taková, že při závodě se piloti z důvodu polemik ohledně neukázněnosti publika a po výzvě Jana zastaví, aby si dali něco k snědku u stolku, zatímco mechanici leští jejich vozy.
V Montlhery, ve Francii, vyjíždí Ascari v dešti ze silnice a umírá při přepravě do nemocnice. Na znamení smutku Alfa vzdává a Campari se na povel vrací do boxů.
Ale i přes odchod Ascariho vyhrává Alfa Romeo svůj první světový titul v Monze díky Gastonu Brilli Peri. Vítězství připomíná na značce vavřínový věnec.
1928-29
Campari s Ramponim na debutující 6C 1500 s kompresorem vyhrává Mille Miglia, závod, který vznikl v roce 1927 a který se stane legendou. Úspěch se opakuje v tomtéž závodě v roce 1929 s modelem 1750. Vítězství Alfy přinese i Mille Miglia 1930, legendární závod, ve kterém jsou první Nuvolari i Guidotti, rival-kolega v barvách Varzi, kterého předjel “létající mantovan” na konečném úseku. Rychlostní rekord: poprvé Nuvolari překoná průměrnou rychlost 100 km/h.
1930
Varzi se pomstí vítězstvím na Targa Florio v roce 1930 se starou P2: poslední vítězství slávou ověnčeného vozu Jana, získané i díky pilotovým schopnostem.
Targa Florio 1930, Varzi vítězí mezi plameny: "...při posledním kole, když Varzi pronásledoval Chirona s půlminutovou ztrátou, motor P2, nyní již bez paliva, začal vynechávat. Mechanik Varziho uchopil kanystr benzínu a snažil se naplnit nádrž, zatímco auto bylo ještě v pohybu. Benzín dopadl na žhavé výfukové potrubí a ze zádi vozu vyšlehly plameny. Varzi se ale nezastavil, aby vozidlo nebylo obklopeno plameny a mechanik se snažil uhasit plameny jedním ze sedáků vozu. Oheň byl zkrocen a Varzimu se podařilo vyhrát s výhodou 1’ a 48’’ nad Chironem. To bylo Varziho nejpůsobivější vítězství a zároveň poslední vítězství modelu P2".
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|