Achille Varzi (1904-1948)
Pán z Galliate
Studený, přesný, rychlý. Velký protivník Nuvolariho, liší se od mantovana nadáním a stylem řízení. V roce ’29 vyhrává Italský titul s modelem P2, prohrává na Mille Miglia a revanšuje se na Targa Florio. Přechází k Maserati, pak k Bugatti, aby se nakonec vrátil k “červeným” v roce 1934. Vyhrává Mille Miglia, v Tripolisu, na Targa Florio, na Velké ceně Peru, v Nizze. V roce ‘46 je připraven vyjet na dráhu, aby vítězil, čeká ho ještě tolik okamžiků slávy. Umírá v roce 1948 při zkušebních jízdách na okruhu v Bernu.
Tazio Nuvolari (1892-1953)
Létající mantovan
"Největší pilot minulosti, současnosti a budoucnosti" (Ferdinand Porsche)
Malý a vyzáblý, se zdánlivě křehkou tělesnou konstrukcí (Ferrari o něm řekl "...Nepřikládal jsem zvláštní význam tomu hubeňourovi, ale během závodu jsem postřehl, že to jediný konkurent, který je schopen ohrozit mou jízdu...") Tazio Nuvolari spojuje odvahu, šikovnost a čich na vítězství, to vše z něj dělá jedinečnou osobnost. Jeho tažení, jeho způsob jízdy, agresivní a překvapující, jeho rivalita s Varzim vstoupí do legend a bude způsobovat silné bušení srdce u sportovců. Přichází do Alfy v roce 1930, vyhrává velkolepě na Mille Miglia, pak na Targa Florio, Velké ceně v Monze s Camparim, je špičkovým pilotem stáje. Snad nejšťastnějším rokem je pro Tazia rok 1932. «Létající mantovan» je protagonistou triumfální sezóny se 7 absolutními vítězstvími, 5 ve své třídě. Je absolutním italským mistrem a prvním na Mezinárodním automobilovém mistrovství. Popularita Tazia je překypující. Gabriele D’Annunzio mu daruje malou zlatou želvu ("nejrychlejšímu muži nejpomalejší zvíře"), kterou si Tazio připne na žluté tričko závodu. Vyhrává Le Mans v roce ’33 a v roce ‘35 poráží Mercedes a Auto Union v úžasném závodě na Nurburgringu.
Ugo Gobbato (1888-1945)
Velmi schopný organizátor.
Narodil se ve Volpago di Montello v Trevigiano v rodině zemědělců. Diplom průmyslového znalce mu umožňuje získat zkušenosti v Německu, kde se mu podaří získat vysokoškolské vzdělání v oboru mechanického strojírenství. Pracuje ve Fiatu a v roce 1933 se dostává mezi špičkové vedení Alfy Romeo po jejím obtížném přechodu pod státní kontrolu. Byl povolán, aby zachránil osud Alfy. Gobbato volí prioritní linii, která momentálně opouští auta a věnuje se leteckým motorům a vojenským prostředkům. Vytrvá ve vedení podniku i v době nacistické okupace. 28. dubna 1945, několik dní po osvobození, je zabit při tajemném atentátu.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|