Se vstupem Itálie do války se Alfa Romeo ocitá v situaci, kdy je zasažena početnými organizačními potížemi. Dodávek je čím dále méně a výrobní závody jsou třikrát zasaženy leteckými útoky, v roce 1940, 1943 a v roce 1944. Poslední letecký útok zastaví veškerou činnost v Portellu. V roce 1945 se práce pozvolna obnovuje, začíná se s námořními motory, leteckými motory a dokonce elektrickými sporáky s moderním a originálním designem. Obnovuje se i výroba automobilů. Od překrásné 6C 2500 k nerezavějící 158, která v roce ’50 dostává po několika úpravách na vnějším vzhledu a mnohých úpravách motoru označení 159. Alfa Romeo v těchto letech už překonala trauma z války a vítězství na závodě Mille Miglia s pilotem Biondettim se stává nejefektivnějším symbolem obnovy. Rodina Hada se vrací, aby zaujala rozhodující místo s kompletní výrobou automobilů a skvělou řadou modelů “mimo sérii” 2500, s karosérií od Pininfariny a Touringa. Rok 1950 je pro Alfu rokem průmyslového a sportovního obratu.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|