Gioacchino Colombo (1903-1987)
Technik z Legnana (Mi)
Gioacchino Colombo přispívá v prvé řadě ke sportovním úspěchům Alfy Romeo ve třicátých a čtyřicátých letech. Přichází do Portella roce ’24, posléze se stává přímým spolupracovníkem Jana a zabývá se stájí Ferrari. V Modeně navrhne pověstnou 158, 308, 321 a 316. Alfa Romeo ho znovu povolá v roce ’38, po válce pak spolupracuje na projektech několika prototypů, mezi nimiž je např. “Disco volante”. V roce 1945 se vrací do Ferrari, kde vytváří první dvanáctiválec 1500 cm3 ve znamení koně.
Luigi Fagioli (1898–1952)
I on je součástí Alfy třech “F” spolu s Farinou a Fangiem. Narodil se Osimo (Ancona). Do Alfy přichází v roce ’33, vrací se v roce ‘50 a vyhrává s Fangiem Velkou cenu Francie v roce 1951 v Reims. Umírá v roce ’52 po nehodě, kterou utrpěl v Monaku.
Nino Farina (1906-1966)
Od taláru k montérkám
Giuseppe (zvaný Nino) Farina, narozený v Turíně v roce 1906, synovec Pinin Fariny, je prvním mistrem světa Formule 1 za volantem monopostu Alfa Romeo. Promuje na právech, ale před soudem dá přednost závodům. Debutuje na dráze v roce 1930 s Alfou 1500 cm3, ale vyjede ze silnice a zraní se. Neztratí odvahu a vrací se na závody v roce 1933, předjede Nuvolariho a posléze získá i jeho sympatie. Ten si ho pak s sebou vezme do Alfy jako oficiálního pilota. Přijíždí jako druhý na Mille Miglia v ’36 a ’37, pak se stane špičkovým pilotem Alfy, když Nuvolari přejde do Auto Union. Na dráhu se vrací po válce se 158, triumfuje v Ženevě, aby pak vyhrál ve velkém stylu v roce 1950: tentokrát je to první světový titul. 30 bodů: o 3 body víc než Fangio, jeho “rival” a týmový kolega. Vrací se následujícího roku, ale umístí se jako čtvrtý. Pokračuje v závodění s vozy Ferrrari, když se Alfy stáhnou ze závodů. Umírá při silničním neštěstí v roce 1966.
Orazio Satta Puliga (1910-1974)
Ve znamení Satta
Realizace nejdůležitějších modelů od doby, kdy přebírá vedení projektového oddělení:
1946: 6C 2500 limuzína Freccia d’Oro (zlatá šipka)
1948: 6C 3000, šetiválec, prototyp
1950: 1900, první sériově vyráběné auto zkonstruované ve značném počtu exemplářů
1952: 1900 C52 Disco Volante
1954: 2000 Sportiva
1954: Giulietta Sprint
1954: Dodávka “Romeo”
1955: 750 Competizione
1957: 2000, 4 válec, 1975 cm3
1962: 2600, 6 cválec, 2584 cm3
1962: Giulia TZ, 4 válec, 1570 cm3, pro rychlou turistiku
1965: Giulia GTA
1966: 1600 Spider di Pininfarina, “Duetto”
1966: Spider “4R Zagato”
1967: 33/2 litr
1968: 1750 limuzína
1968: GTA 1300 Junior
1969: 33/3 litr
1970: “Montreal”
1970/71: 1750 a 2000 GT Am
1970: 2000 limuzína
1972: Alfetta
Narozený v Turíně v roce 1910, letecký inženýr, přichází do Alfy Romeo v roce 1938. Zabývá se 158 pro Velké ceny a následně 159. A díky jeho zásahům Alfa Romeo vyhrává první dva světové tituly ihned po válce. Technik a manažer velkých schopností doprovázel Alfu na rozhraní druhé světové války. Jeho podpis nesou i sériové vyráběná vozidla, mezi nimi 1900, Giulietta, Giulia, 1750, Montreal a Alfetta a jim odpovídající závodní verze.
Wilfredo Ricart (1897-1947)
Vyprojektované modely:
1939: 162, závodní monopost, 16 válec, 2995 cm3, prototyp
1940: 512, závodní monopost, 12 válec, 1490 cm3, prototyp
1941: 163, závodní dvojpost třídy Sport, 16 válec, 2995 cm3, prototyp
1943: “Gazzella”, 6 válec, 1954 cm3, prototyp
Letecké motory:
1940: MOTOR Alfa 1001, 8 válec do obráceného V, 1100 k, prototyp
1941: MOTOR Alfa 101, 28 válec v 7 řadách po 4, 2000 k, prototyp
Španělský inženýr z Barcelony byl v roce 1936 přijat do Alfy Romeo jako poradce pro technické testy, v roce 1940 je jmenován technickým poradcem generálního ředitelství a je mu svěřeno vedení servisu speciálních služeb a supervize nad službami projektování, pověření, které trvá až do roku 1945. Vytváří 162 s šestnáctiventilovým motorem, dvanáctiventilovou 512 s motorem boxer vzadu, 613 dvojpost Sport, prototyp Gazzella s dvěma leteckými motory. Po válce se vrací do Španělska, kde vytváří slavné “Pegaso” a pak přispívá ke zrodu Seatu.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|