1946
Už od roku 1946 je Alfa připravena pro závody. Soutěžní duch se rozvíjí téměř zároveň se snahou zapomenout na válku a znovu začít. První vítězství získá Wimille, který vyhraje závod v Bois de Bolougne s “308”. Pro velké ceny se znovu připravuje model 158 a přizpůsobuje se novým pravidlům. 158 se účastní ve 4 závodech, z nichž vyhravá 3. Farina vyhrává Velkou cenu národů v Ženevě. Technologie vyvinutá v leteckém sektoru umožňuje kvalitativní skok i u závodních vozidel. Mezi prvními je 158.
1947
Alfa Romeo vyhrává tak trochu všude: na Mille Miglia vyhrává Biondetti s “2900”, Trossi a Varzi získají 1. a 2. místo s 8 válcovou “158-8 cilindri” na Velké ceně Itálie v Miláně.
1948
Jsou to léta vítězství, která mají i své obtíže: v roce ’48 umírá Varzi, následujícího roku umírají Wimille a Trossi. Alfa Romeo si dopřeje období reflexe a v roce 1949 se stahuje z Velkých cen.
1950
Návrat Alfy Romeo do závodů ve velkém stylu s “vyvinutou” 158. Vůz je skutečná bomba: každá Velká cena znamená vítězství, Alfa je mistrem světa. Fangio vyhrává na svém prvním závodě. Absolutní vládu získává 158, která s Fangiem, Farinou a Fagiolim vyhrává všech jedenáct závodů, kterých se účastní. Farina vyhrává Velkou cenu Anglie; Farina a Fangio dominují Velké ceně Francie. Je to triumf: Farina získává titul.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|