V padesátých letech se vrhne Alfa do navrhování sériových vozů. Chce tím dosáhnout dvojího cíle: zavést výrobu se systémy montážních linek a kapitalizovat sportovní výsledky výrobkem s vysokými jízdními výkony. Je to období intenzivního a šťastného tvůrčího rozvoje. 1900 nachází řešení, která vyhovují stále náročnějšímu trhu, “eskadra” 159 je neporazitelná a vyhrává v roce ‘50 a ‘51 mistrovství světa. Jedna verze 1900, kterou si ještě mnozí v Itálii pamatují, je policejní "panter", který Alfa dodává od roku 1953 "mobilnímu týmu" hlavních italských policejních ředitelství v charakteristické černé livreji. Ale skutečným výkvětem výrobce je Giulietta Sprint. V těchto letech vzniká tendence, která se bude rozvíjet v budoucnu: spolupráce mezi vnitřními studijními centry výrobců a vnějšími návrháři karosérií. I nadále jsou představovány vozy, které uvádí na trh “made in Italy”. Styl Alfy diktuje zákon: vedle sériově vyráběných vozů se vytvářejí mi mimosériové vozy, unikátní kousky nebo kusy s omezeným počtem, vytvořené slavnými karosáři. V roce 1958 se Alfa Romeo dohodne s Renaultem na sestavování limuzíny “Dauphine”.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|