1951
Jestliže 158 je “malý klenot” s hojnými vítězstvími, není 159, evoluce 158, o nic méně. Do roka po starší sestře přinese Alfě Romeo další velmi důležité uspokojení: druhý světový titul za sebou. Pilotem je Juan Manuel Fangio, který vyhrává v Bernu, v Reims a v Barceloně.
Zatímco Farina a Fangio jsou zaměstnáni vyhráváním dvou světových titulů se 158 a 159, pokračují úspěchy Alfy v silničních závodech: jako je např. Carrera Panamericana, na které se účastní Bonetti a Bonini na 6C 2500.
1952
Nadřazenost 158 a 159 je dokázána: Alfa opouští Velké ceny v roce 1952.
1954
Vítězství pokračují: Giulietta se bije odhodlaně, vyhrává i nad vozy s vyšším objemem a “Alfone 1900 TI” sklízí rovněž úspěch výhrou ve své kategorii na Mille Miglia v roce 1954.
1957
Sportovní zákazníci mezitím závodí se sériově vyráběnými vozidly v kategorii Turismo a v na různých evropských šampionátech. V roce 1957 lze napočítat 142 vítězství.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|