Alfa se zastavuje u dvou velkých limuzínách a její výroba se soustřeďuje na řadu Giulietta. Objevují se dvě verze na výkonnostní špičce, SS s aerodynamickou karosérií Bertoneho a SZ, malá soutěžní limuzína s charakteristickou formou „mýdla“, dílo Zagata. V roce 1960 se začíná budovat závod v Arese, který zahajuje činnost v roce 1963. Prvním vyrobeným vozem je Giulia, prodaná ve více než miliónu exemplářů v různých verzích. V roce 1964 je vytvořena Autodelta pod vedením Carla Chitiho. Ta vyvíjí závodní modely odvozené od modelů sériových nebo nezveřejněných. Pro Alfu Romeo jsou to důležité roky, kdy konzoliduje svoji obchodní pozici. Pro soutěže turismo je v roce 1965 speciálně vyrobena Giulia GTA (Gran Turismo Alleggerita) s hliníkovými dveřmi a kapotami. Spider je nahrazen novým modelem na mechanice Giulie a s karosérií Pininfariny. Je to Duetto s překvapujícím tvarem sépiové kosti. V závodech turismo jí dělá čest GTA, v kategorii sport 33 a i v oblasti všestranné sériové výroby se těší sportovním úspěchům. V rámci národního programu industrializace jihu staví výrobní závod Alfasud v Pomiglianu d’Arco. V roce 1970 spolupracuje Autodelta s McLarenem na dodávce motoru 8V 3000, který bude používán pro Formuli 1. Je to rok Montrealu, sen Bertoneho o světové výstavě v Kanadě.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|