1963
Dámská rally, Francie.
První v kategorii je paní Martin na Alfě Romeo Giulietta Sprint.
Je založena Auto Delta Spa: 5. března 1963 vzniká Auto-Delta s cílem uvést vozidla Alfa Romeo na mezinárodní závody. Zkonstruováním Giulie TZ se Autodelta brzo stává technologickou špičkou a oddělením pokrokových zkušeností Alfy Romeo a toto postavení si udržuje po více než dvacet let, a to ve všech specializacích automobilového sportu včetně Formule 1. Ve vlastnictví Autodelty je vývoj motorů na alkohol, první dieselový motor pro Alfu Romeo (Giulia s motorem Perkins), vstřikovací čerpadlo Spica, použití suché klikové skříně na sériově vyráběných motorech, realizace prototypů a pak i modelů prvních silničních automobilů s benzínovým motorem s turbodmychadlem, vývoj koncepce SUV již v sedmdesátých letech na základě Alfasud SW. Mezi důležité realizace patří i Coupé Sprint V6 s motorem vzadu a podélnou pětirychlostní převodovkou, brzdový systém s dvěma čelistmi na jednom kotouči, první příklad bezpečností nádrže a aerodynamika spodní části skeletu. Autodelta také jako první použila titan pro páky zavěšení, jako první zavedla ramena zavěšení lisovaná z hliníku, která jsou dnes používána na nejvybavenějších sériových vozech. Autodelta vyvinula početné motory pro lodě a získala úspěchy v závodech mistrovství světa v této specializaci.
1964
Některá z nejdůležitějších vítězství na mistrovství Turismo přinesla Giulia TI Super. V poslední jízdě na okruhu v Lordelu (Oporto) před 15.000 diváky dosáhne Andrea De Adamich na Giulii TI Super absolutního vítězství před vozem Ferrari Oracia Maceda.
Gran Premio Internacional de Turismo, Argentina (závod, který nahradil slavnou "Carrera"). Giulia TI se klasifikuje jako pátá v absolutním pořadí po tvrdém závodě rozčleněném do šesti etap (z 300 vozů na startu jich pouze 61 přijede do cíle) na trati dlouhé 4800 km sestavené z nejpříšernějších silnic světa.
1966
Alfa Romeo obnovuje svoji oficiální účast na závodech s Autodeltou. Soutěže v kategorii turismo: začíná dobrodružství GTA 1600, která vyhrává Challenge Evropa s Andreou De Adamichem, když dominuje závodům 4 h Monzy, 500 m Snettertonu 6 h Nurburgringu, Velká cena Zandvoortu.
TZ1 (TZ znamená Tubolare Zagato). GTA 1600 spolu s konkurenčnějším modelem TZ2 dominují třídě 1600 v Mistrovství světa Marche.
1967
GTA 1600 s Andreou De Adamich je znovu mistrem Evropy, poráží i Porsche, BMW, Fordy. Úspěchy pro GTA i v Belgii v Zoldere, na anglické Tourist Trophy, v Budapešti a na 6 h Nurburgring. Nový model Sport 2000, 33/2 litry si odbude svůj vítězný debut na závodě do vrchu ve Fléronu v Belgii, za volantem je Teodoro Zeccoli.
1968
Alfa Romeo vstupuje do světa Marche s dvěma velkými úspěchy: 33/2 litry uzavírají nádherně 24 h Daytony a vyhrávají ve třídě 2 litry závod 1000 km Nurburgringu s Mariem Casonim a 500 km Imoly.
1969
Oficiální debut modelu 33/3 litr na závodě 12 h Sebringu s trojí výbavou. Třílitrový motor, osmiválec do V je značně důležitý: znamená přiblížení k Formuli 1: předpisy Velkých cen se skutečně změnily v roce 1966 a zdvihový objem pohonných jednotek byl stanoven na 3000 cm3.
1970
Model 33/3 s De Adamichem je první v závodě 1000 km Zeltwegu, Alfa Romeo debutuje s jiným vítězným vozem Turismo na evropském mistrovství: jde o “GTAm” 2 litry. Špičkovým pilotem je Tony Hezemans. Autodelta ukazuje živý zájem o Formuli 1 a podepisuje dohodu o dodávkách motorů pro McLaren.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|