Montreal
ROK VÝROBY: 1970-1977
MOTOR: 8 válec do V/ 90o
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 2593
VÝKON: 200 k při 6500 ot./min. +
MAX. RYCHLOST: přes 220 km/h
Skvělé sportovní auto, které hovoří o budoucnosti.
Navrhuje ho Bertone, prototyp vozu je přestaven v roce 1967 na Mezinárodní světové výstavě v Montrealu (odtud pochází název) u příležitosti sto let od založení Kanadské federace jako model, který je předzvěstí technologického pokroku té doby. V roce 1970 Alfa Romeo sériově realizuje myšlenku zrozenou v Montrealu a představuje ji ve stejném roce na Autosalónu v Ženevě. Výsledkem je prestižní vůz vysoké kategorie, schopný podávat soutěžní výkony, jehož osmiválcový motor a mechanická ústrojí jsou určena ke každodennímu použití ve městě. Osmiválcový motor do V je odvozen z modelu 33, má mechanické vstřikování Spica a je schopný dodávat výkon 200 k a dosáhnout rychlosti přes 220 km. Prostor pro cestující modelu Montreal je vytříbený a elegantní, je vybaven racionálními sedadly, ovladače jsou snadno přístupné, přístroje viditelné díky antireflexní vrstvě. Originální karosérie je charakteristická aerodynamickými konvexními liniemi s plochou kapotou a předními světlomety stíněnými mřížkami, záď je seseknutá a nárazníky v jedné linii s karosérií. Výkonnost, bezpečnost a komfort kvality, to jsou vlastnosti, které z Montrealu dělají jeden z nejoceňovanějších luxusních sportovních vozů.
Alfasud
ROK VÝROBY: 1972-1983
MOTOR: 4 válce proti sobě (boxer)
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1186 cm3
VÝKON: 63 k při 6000 ot./min.
MAX. RYCHLOST: přes 150 km/h
“Střední kategorie” podle Alfy Romeo.
První vůz Alfa Romeo zkonstruovaný v novém výrobním závodě v Pomiglianu d’Arco (Neapol) - Alfasud – znamená vstup výrobce na trh se středními a malými limuzínami. Je to také první auto značky Alfa Romeo s předním náhonem.
Bylo vyprojektováno Hruskou ve spolupráci s Giugiarovým Italdesignem, je pojato jako užitkový vůz vyšší kategorie pro automobilisty s průměrným výdělkem, kteří si přejí řídit skutečnou Alfu Romeo. Jeho výkony, moderní a sportovní linie, pohodlí rodinného vozu, tichý chod, snadná ovladatelnost a stabilita na silnici dělají z tohoto auta výrobek hodný tradic závodu v Portellu. Nicméně Alfasud má i hodně novinek: přední náhon, motor boxer a dvouprostorová karosérie s velkým pohodlným prostorem pro cestující. Vozidlo se vyrábí až do poloviny 80. let v několika verzích, mezi nimiž Alfasud «TI» (Turismo Internazionale) z roku 1973, dvoudveřová limuzína sportovního charakteru Alfasud Giardinetta (1975) se zadními sklápěcími sedaly a Alfasud Sprint (1976), kupé kompaktní linie, která přejímá tradici modelu Sprint Alfa Romeo.
Alfetta
ROK VÝROBY: 1972-1977
MOTOR: 4 válce v řadě, vpředu, podélně
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1779 cm3
VÝKON: 122 k při 5500 ot./min.
MAX. RYCHLOST: přes 180 km/h
Legenda se obnovuje.
Alfetta 1800 cm3, představená v roce 1972 vedle monopostu Tipo 159 mistra světa, podle kterého má slavné jméno, je limuzína s nekonvenčním mechanickým uspořádáním, které obnovuje koncepce 159. Mezi novinkami se objevuje nové zavěšení a rozvody vyvážené závažím, které zaručuje optimální stabilitu na silnici a komfort. Přední zavěšení je nezávislé, příčné, čtyřprvkové, zatímco zadní zavěšení je typu De Dion, stejně jako u 159, tím je zaručena větší adheze hnaných kol. Adheze je zaručena i uspořádáním skeletu (použitým už na 8C 2900 a 159) do jediného zadního bloku se spojkou, převodovkou, diferenciálem a brzdami tak, aby vepředu byl pouze motor. Linie karosérie je nová a moderní, interiér zaručuje pohodlí a příjemné prostředí a je uklidňující a tiché i při dlouhých jízdách. Vyvážení je typické Alfa Romeo, s nataženými rameny, volant je výškově nastavitelný a sedadla jsou elegantní a anatomická. Nejznámější verze jsou Alfetta 1.6 a 1.8 z roku 1975 a Alfetta 2000 z roku 1977, ještě prostornější a pohodlnější, která se pyšní zcela novým prostorem pro cestující a nižší spotřebou paliva.
33 TT 12
ROK VÝROBY: 1975
MOTOR: boxer s 12 horizontálními, proti sobě umístěnými válci
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2995 cm3
VÝKON: 500 k DIN při 11000 ot./min.
MAX. RYCHLOST: není dispozici
Mimořádné výkony a úplná spolehlivost.
V roce 1975 získá 33 TT 12 pro Alfu Romeo světový šampionát Marche, na kterém dominuje se zjevnou převahou nad protivníky. Její motor «boxer» se zdá nezničitelný a vůz vyhrává 7 závodů z 8. Zásluhu na tom mají i technici z Autodelty, kteří při přípravě motorů a aut umějí přizpůsobit jednotlivá auta charakteristikám daného okruhu, stejně jako tým mechaniků, schopných provést doplnění paliva a opravy během závodů v rekordním čase.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
|